Rezultatul studiilor de specialitate referitoare la abilitatilor copiilor din ziua de azi si a modului lor de a invata notiuni noi  arata faptul ca:

  – Acestia sunt persoane care detin constiinta proprie. In general, acestia prezinta un profil emotional pe care si-l creaza singuri si care are un nivel ridicat de dezvoltare psiho- emotionala. Acest tip de profil a fost prezentat de catre dr. Abraham Maslow, un cunoscut umanist si psiholog, si sta la baza majoritatii tipologiilor copiilor din ziua de azi.

  – Au un nivel ridicat al sensibilitatii, atat fizica (bazata pe cele cinci simturi), cat si emotionala, sociala, etica si, in cazul unora, chiar si spiritiala.

  – Prezinta un grad foarte ridicat de dezvoltare a inteligentei emotionale, fapt descris anterior si de catre dr. Goleman. Acest fapt confera copiilor rapiditate in intelegere si viteza sporita de reactie, o senzatie de certitudine asupra actiunilor lor si un mod de invatare globala.

  – Folosirea preponderenta a emisfere cerebrale drepte, ducand la dezvoltarea:

  • invatarii de tip vizual
  • creativitatii
  • imaginatiei
  • gusturilor muzicale si artistice
  • sentimentelor, emotiilor, intuitiei si celui de-al saselea simt
  • exprimarii non-verbale
  • abilitatii de a duce la bun sfarsit mai multe task-uri in acelasi timp
  • independentei
  • perseverentei

       – Utilizarea unor metode de invatare diversificate, inclusive cele 9 tipuri de inteligenta multipla enuntate de dr. Gardner si dr. Armstrong. De asemenea, se observa faptul ca acestia isi utilizeaza in mod natural inteligenta energetica sau intituitiva, emotionala, practica si creativa.

        – In unele cazuri se observa o intensificare a abilitatiilor fizice, numite si parapsihologice, a abilitatii de a vedea lucrurile clar, a telepatiei, precognitiei, precum si a altor puteri extra-senzoriale.

Studiul integral: Resurse – Pedagoogia 3000 – “Copiii Mileniului III